Regeringen ønsker at forbyde mobiltelefoner i skoler og på fritidshjem, men det er ikke den rigtige vej at gå, mener PROSA. IT-fagforeningen peger i stedet på, at vi skal skrue op for den digitale dannelse.
En ny aftale er landet på uddannelsesområdet, og det betyder, at unge fremover kan vælge en såkaldt EPX-uddannelse. Hos de IT-professionelles fagforening byder man den nye gymnasiereform velkommen, og PROSA glæder sig især over den nye uddannelses praktiske fokus.
Reallønnen er sikret, og der er opnået mere fleksibilitet til familielivet. Det er nogle af hovedpunkterne i den netop indgåede overenskomst på industriens område. Hos PROSA ser man det som gode takter, og den nye overenskomst er en god rettesnor for ”normallønsområdet”, der forhandles i disse uger, og som påvirker PROSAs medlemmer, lyder det.
Brænder du for test og kvalitetssikring af forretningskritiske IT-systemer? Har du erfaring med teststrategi, planlægning og validering af IT-systemer i regulerede brancher – og kan du koordinere, udføre og dokumentere testaktiviteter? Så er du måske den, vi søger til en tidsbegrænset stilling på to år.
Vil du være bindeled mellem it, forretning og it-leverandører i en samfundsbærende organisation med ca. 4.500 medarbejdere? Kan du være med til at omsætte forretningens ønsker til it-understøttelse? Har du engagement og lyst til at arbejde selvstændigt? Så er du måske en af vores nye systemforvaltere.
Vær med til at skabe IT-service i topklasse
Frederiksberg Kommune søger en dygtig og serviceminded IT-supporter, der skal være ’point of contact’ for vores over 5.000 brugere og være med til at løfte vores 1st og 2nd level support med brugeren i centrum.
Du bliver en del af en afdeling med dedikerede medarbejdere, der er landet et rigtig godt sted efter en transformation i måden vi er sammensat og måden vi arbejder på. Vores kerneopgave er at sikre hjælp og støtte til organisationen og vores mange brugere, så de i sidste ende kan yde den bedst mulige service til borgerne på Frederiksberg. I team IT-service betyder det bl.a. sagshåndtering efter ITIL-principperne, indsatser der gør brugerne mere selvhjulpne og en stræben efter stor indsigt i forretningens behov.