I startup-virksomheden Princh' lokaler kører en monitor, der giver lyd, hver gang der er røget et printjob gennem Princh-netværket. Siden lanceringen af den mobile printtjeneste i slutningen af juni har der været dage, hvor der har været lidt for stille, men Thomas Ommen, CEO og den ene af stifterne af Princh, er ved godt mod.
– Vi forsøger at holde fast i, at i den fase, vi befinder os nu, gælder det først og fremmest om at blive klogere på vores marked og vores brugere og deres behov. Så længe vi hele tiden lærer nyt og agerer på det, så er det godt. Men derfor kan det selvfølgelig godt påvirke stemningen lidt, hvis printjob-monitoren indimellem er lidt for stille, fortæller han.
Problemer med Google-tjeneste
Efter nogle indledende problemer med Google-tjenesten Cloud Print Connector kører løsningen nu stabilt. Udfordringen ligger som forventet i at få pushet tjenesten ud på markedet.
– Det er ikke gået hurtigt nok med at få printerejerne til at konvertere deres brugere til Princh, så vi skal i gang med at gøre os mere synlige og klæde dem endnu bedre på til at promovere tjenesten, siger Thomas Ommen.
Der skal også arbejdes med brugervejledningerne, da teamet efter eget udsagn havde overvurderet den gennemsnitlige brugers app-færdigheder. Derudover arbejder man med fejlrettelser, udvikling af en webapp samt en default printerløsning til terminalerne på bibliotekerne.
Troen er usvækket
Princh breder sig nu over to kontorer i lokalerne i Viby ved Aarhus. Fire praktikanter er kommet til og bidrager med udvikling, design og HR i forbindelse med ansættelse af de første Princhsters, der skal udbrede Princh i Tyskland. Entusiasmen og troen på, at det var rigtigt at satse på at blive selvstændig, er usvækket hos Thomas Ommen:
– Det er stadigvæk sjovt, og jeg har det rigtigt godt med det her. Så længe jeg bliver klogere hver dag, er der ikke noget bedre sted at være.